پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183112
قول طيب‌نيا درباره وام ۳۰ميليوني مسکن‌مهر
تاریخ انتشار : 1394/07/08 11:51:04
نمایش : 1558
سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جلسه امروز اين کميسيون با وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: آقاي وزير اعلام کرد که تلاش مي‌کند اعتبار هر واحد مسکن مهر را به ۳۰ ميليون تومان افزايش دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، منصور آرامي افزود: ديروز دستور دوم جلسه کميسيون عمران، حضور وزير اقتصاد و معاونان وي بود که آقاي وزير در اين جلسه علاوه بر پاسخگويي به دغدغه هاي نمايندگان، به ارائه يک گزارش مبسوط در خصوص حوزه هاي تاثيرگذار وزارت اقتصاد بر بخش هاي عمراني و مسکن پرداخت.


وي در ادامه با اشاره به گزارش مشروح طيب نيا در خصوص تخصيص اعتبارات لازم به طرح‌هاي عمراني در سال‌هاي ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ گفت: آقاي وزير اعلام کرد که در سال ۱۳۹۳ حدود ۴۰ هزار ميليارد تومان بودجه در حوزه عمراني پرداخت شد و در سال ۹۴ نيز به رغم نگراني هاي مالي ناشي از کاهش قيمت نفت، تا پايان سال انتظار داريم حدود ۳۰ هزار ميليارد تومان ديگر نيز پرداخت شود.


آرامي در ادامه با اشاره به سخنان طيب نيا در خصوص مشکلات بانک‌ها اظهار داشت: آقاي وزير با ارائه گزارشي در خصوص مشکلات بانک ها گفت که بانک‌ها بايد سرمايه هاي غيرضروري خود را واگذار کنند و دولت نيز تلاش مي کند براي حل ضرر و زيان بانک ها ، با پرداخت بدهي خود به آنها ، تا حدود زيادي زيان هاي وارد شده به بانک ها را جبران کند.


وي افزود: وزير تأکيد کرد که با برطرف کردن مشکلات حوزه بانکداري بايد بانک ها را در مسير اصلي خود يعني امور زيربنايي و اقتصاد کلان قرار دهيم.


سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به دغدغه برخي از اعضاي کميسيون در بحث مسکن مهر گفت: آقاي وزير براي رفع اين دغدغه ها اعلام کرد که تلاش مي‌کند با افزايش اعتبارات واحدهاي مسکن مهر، اعتبار هر واحد را به ۳۰ ميليون تومان افزايش دهد و در اين راستا نيز اقداماتي را انجام داده و مصوباتي را ارائه کرد که به زودي اعلام خواهد شد.


آرامي افزود: دغدغه ديگر نمايندگان بحث هاي حاشيه نشيني، بافت هاي فرسوده و تسهيلات در نظر گرفته شده براي اين حوزه بود که آقاي وزير با اشاره به وجود اين مشکلات گفت قرار است تسهيلات پرداخت شود و با وجود تمام مشکلات موجود تلاش کرده ايم تا توجه بانک مسکن را به اين حوزه جلب کنيم.


وي در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث دوران پساتحريم و نقش وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين دوران گفت: نمايندگان موضوع پساتحريم را نيز مطرح کردند که پاسخ وزير اقتصاد به اين مسئله اين بود که تلاش مي‌کنيم با استفاده از فرصت ها، درآمدهاي ايجاد شده را بيشتر در طرح‌هاي عمراني و اتمام طرح‌هاي نيمه تمام و جذب سرمايه گذاران هزينه کنيم.


آرامي تاکيد کرد: در مجموع مي توان گفت اين جلسه يکي از جلسات بسيار خوب کميسيون بود که در آن هم سؤالات و هم پاسخ هاي مطرح شده بسيار روشن و جامع بود.


سخنگوي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به دستور اول جلسه ديروز کميسيون گفت: ۱۲ نفر از نمايندگان خواستار ارائه گزارشي در حوزه سواحل کشور شدند.


وي با اشاره به وجود مشکلاتي نظير درياخواري، ساحل خواري و ايجاد بافت هاي نامناسب در سواحل کشور افزود: با توجه به اينکه ما آيين نامه و متولي خاصي در خصوص عمران سواحل نداريم تلاش کرديم با ارائه پيشنهادهايي، موضوع حريم ۶۰ متري سواحل را که طبق قانون اراضي ساحلي مصوب سال ۱۳۵۴ تصويب شده است احيا و تکميل کنيم.


آرامي با اشاره به اينکه در حال حاضر سازمان محيط زيست، وزارت جهاد کشاورزي، وزارت راه و شهرسازي، وزارت نيرو و آب منطقه‌اي و حتي سازمان هاي مختلف جهاد کشاورزي مانند منابع طبيعي، هر کدام خود را متولي سواحل و دريا مي دانند گفت: تلاش مي‌کنيم با ارائه موادي قانون موجود در اين زمينه را تکميل کنيم.


وي تأکيد کرد: با توجه به ارائه پيشنهادهاي جديد در جلسه ديروز کميسيون، قرار شد مجددا در هفته آينده موضوع را در کميته بنادر و دريانوردي مطرح و در نهايت موضوع را براي ارائه به صحن علني مجلس آماده کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html